Zaterdag 15 december, Kaikoura

15 december 2018 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Het is stil. We staan hier helemaal only de lonely bij de wijngaard. Best lekker. We doen het rustig aan en zetten dan koers naar Kaikoura. Onderweg is er lekkere koffie en opnieuw een prachtige route door de heuvels. Uiteindelijk komt de weg uit bij de kustlijn. De zon schijnt op de zee. De kleuren gaan over van lichtblauw naar turquoise naar donkerblauw. Als we stoppen en naar de zee lopen om foto’s te maken, zien we plotseling een zeehond. En dan nog één en nog één. En een puppy. Wat een mooi gezicht. Mijn toestel blijft klikken. We komen niet te dichtbij, want de moeder beschermt haar jong uiteraard. Dan gaat het verder over een gedeeltelijk nieuwe weg met de nodige opbrekingen. Ze zijn hier ook op zaterdag druk bezig met herstelwerkzaamheden van de aardbeving die hier twee jaar geleden heeft huisgehouden. De weg langs de kust is nog maar net weer open.
In Kaikoura gaan we het plaatsje in en bevestigen we onze reservering voor de dolfijnexcursie. De strandwandeling die we maken is heel bijzonder. Aan de ene kant een mooie oceaan met palmbomen, aan de andere kant besneeuwde bergtoppen. We staan wederom op een Top 10 camping. We zijn lid van deze club waardoor we voor onder andere excursies korting krijgen en als lid mogen we in de hot tub. Heerlijk.

1. Titia:
    26 december 2018