Woensdag 2 januari, wandelen en op naar Christchurch

2 januari 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Het is weer duidelijk te zien dat het regent in Arthur’s Pass Village. Bij ons op de camping is het droog. Daarom gaan we voor een wandeling nog verder bergafwaarts. Het is een mooie track, maar voor een groot deel behoorlijk steil omhoog. Als we na 1,5 uren klimmen en totaal bezweet op een lookout zijn, maken we een paar foto’s en besluiten weer terug te gaan. We zijn een beetje lui en het is per slot van rekening vakantie. Morgen moeten we de camper inleveren in Christchurch. Daarom gaan we alvast richting deze stad aan de kust. Omdat er onderweg geen campings zijn, belanden we op een stadscamping. We hebben geluk, we bemachtigen het laatste plekje. Het is boven de 30 graden. We zoeken snel de schaduw op en relaxen. Gelukkig staat op ons plekje een boom. Het is te warm om te bewegen, dus gaan we de stad niet in. Met onze buren, gepensioneerde Kiwi’s, hebben we een geanimeerd gesprek. Hij biedt ons een crème aan tegen de jeukende sandflybulten. Hoe aardig is dat. Voor het eerst kunnen we tot ‘s avonds laat buiten zitten in een korte broek en T=shirt. Wat zal het wennen zijn, straks in Nederland.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anita de Jager:
    3 januari 2019
    Wat leuk om deze weken mee te lezen en te kijken naar de foto's die jullie gemaakt hebben. Wat is het daar een prachtige wereld. Alvast een goede terugreis!