Vrijdag 14 december, wijngaarden

14 december 2018 - Renwick, Nieuw-Zeeland

Net als we buiten willen ontbijten begint het te druppen. Dat gaat al snel over in hozen. It’s raining cats en dogs. En dat blijft het de komende uren. We hebben nog wat vochtige kleding aan de lijn, dat moet drijfnat mee. Gisteravond hebben we besloten vandaag een wijnproeverij te doen en daarna naar Kaikoura te gaan om te zwemmen met dolfijnen. Die populaire excursie boeken we nu. Zaterdag is al vol, dus wordt het zondag. Vanuit Motueka is het dezelfde weg terug in de richting van Picton. Bestemming is Renwick. Bij wijnmakerij Framingham mogen twee campers staan, maar het grasveld achter het gebouw grenzend aan de wijngaard is helemaal voor ons alleen. We proeven er zes geweldige wijnen. Binnen en buiten klinkt muziek van onder andere the Cure en the Doors. In de wijnkelder is tevens een oefenruimte voor de band van de eigenaren, de Renwick Nudes. Op de paden in de ommuurde tuin staan op de tegels allemaal verschillende songteksten van bekende artiesten. Daarna nemen we een fles mee de tuin in genieten we van een geitenkaasje en pesto. Goed dat we niet meer hoeven te rijden. Wijnproeverijen zijn hier populair. Je kunt een tour maken langs de vele wijnmakerijen met busjes of, wat veel mensen doen, per fiets.
De kerstdagen komen eraan, maar in een kerststemming zullen we wel niet komen. Het is heel gek om steeds kerstmuziek in supermarkten te horen en overal kerstbomen te zien staan. En waarom plakken ze hier sneeuwvlokken en ijspegels op het raam? ‘s Avonds staat onze radio luid aan op het verlaten terrein. Onze favoriete zender is Brian FM. Lekkere rock en hilarische promo’s als ‘Brian FM for people who are too lazy to download music themselves’ en ‘Brian FM for people who have no taste’ en ‘Hi I’m (deze artiest kennen we niet) I don’t know why, but you’re listening to Brian FM’ en ‘You should like Brian FM on Facebook. We post pictures of puppies.’

1. Netty Posthumus:
    15 december 2018