Donderdag 3 januari, Christchurch

3 januari 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Poeh, dat was een warme nacht. Vanochtend half de koffers ingepakt en de camper min of meer gereed gemaakt om in te kunnen leveren. Om 12 uur zijn we bij de Airbnb die we al begin vorig jaar hadden geboekt. Ik kijk uit naar een echt bed en een douche waar ik rechtop onder kan staan. Wat zijn de Kiwi’s klein. We proberen net als gisteren online in te checken voor onze vluchten, maar dat lukt wederom niet. Het moet toch ter plekke gebeuren aan de balie. Heeft te maken met verschillende vliegtuigmaatschappijen. We vliegen eerst met Air New Zealand van Christchurch naar Auckland en dan met Cathay Pacific naar Hong Kong en vervolgens naar Amsterdam. Onze host Jeannette is erg aardig. Ze belt met Air New Zealand, maar het lukt ook haar niet om via deze weg ons in te checken. We mogen gebruikmaken van alle faciliteiten in haar keuken en de rest van het huis. Heel gemoedelijk. Ze heeft ook nog studenten in huis. In de loop van de middag leveren we de campervan in. We blijken ruim 4500 kilometer te hebben gereden. Een Uber-taxi brengt ons naar het centrum. Het is weer bloedjeheet. Dankzij de onmisbare reisgids van Helma (bedankt!) vinden we altijd de juiste informatie en de beste plekken. De stad heeft maar een klein centrum. Je ziet er nog een paar gebouwen in de steigers staan. 8 jaar geleden was hier een verwoestende aardbeving met 185 doden tot gevolg. Er staan nu veel nieuwe gebouwen, maar de kathedraal bijvoorbeeld moet nog steeds hersteld worden. We bezoeken de Earthquake Memorial Wall. We zijn tot tranen toe geroerd door de persoonlijke boodschappen die sommige familieleden bij de 185 namen hebben geschreven. Met de bus gaan we terug naar de buitenwijk waar we overnachten. De afsluiting is een lekkere maaltijd in de kroeg om de hoek. Nog niet denken aan morgen, met een reis van zo’n 34 uur voor de boeg. Eerst evalueren en alvast nagenieten. Wat hebben we een onvergetelijke reis gehad!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Astrid:
    3 januari 2019
    Ha, ik siet krekt oan jim te tinken en doe kaam dit ferslach binnen. Wat wie it hearlik om mei jim mei te lêzen en reizgjen sa! Ik winskje jim in hiele goeie reis - dat is wol it minste ûnderdiel fan de reis nei NS. Mar sa te sjen en te lêzen wienen dy lange sitten yn it fleantúch it mear dan wurdich! Oant gau!!!
  2. René Wijnstra:
    3 januari 2019
    Mooi om jullie daar te volgen in NZ👌.
    Goede terugreis naar Nederland!
  3. Bothilde:
    3 januari 2019
    Goeie reis. Kom mar gau wer hjir.
  4. Netty Posthumus:
    8 januari 2019
    Prachtige verhalen Tige dank! Ondertussen zijn juliie weer thuis. Succes met down to earth geraken vanuit Kiwi- land.
  5. Alicja:
    9 januari 2019
    Aaaah het is dus weer klaar!!! Jammer was leuk km jullie te volgen! Snel foto’s kijken!!🥳 hopelijk hebben jullie een fijne reis gehad