Woensdag 19 december, Mount Aspiring National Park en Wanaka

19 december 2018 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Gelukkig, we kunnen buiten ontbijten. Al is dat wel avontuurlijk met al die sandflies. En de bergen achter ons zijn te zien, maar de toppen zitten wel in de wolken. We gaan de Nieuw-Zeelandse Alpen in via de Haast-pas. Bij het eerste toeristische punt, een waterval, zetten we de camper aan de kant. Die waterval stelt niet zoveel voor, maar het pad er naartoe … Ik blijf foto’s maken. We lopen door een tunnel van varens. De bomen zijn compleet bedekt met mos, er groeien zelfs varens op de stammen. Schitterend. Dan wordt het druilerig en gaat de temperatuur naar beneden. Verderop op de route lopen we nog naar een mooie waterval en maken we een wandeling naar een blauw meer dat echter door de regenval iets bruiner is geworden. De campervan heeft het soms moeilijk, zo bergop. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het extra gewicht. We voeren nog tientallen kilo zand mee vanuit Ross Beach. Dan komt Lake Wanaka in zicht. Door het druilerigere weer zijn de omringende bergen amper te zien, jammer. Toch zijn het meer en het naastliggende Lake Hawea indrukwekkend. Nadat we bij het informatiecentrum tips hebben opgedaan voor wandelingen en een boete in Wanaka hebben gekregen voor fout parkeren komen we aan op een grote camping, grenzend aan Lake Wanaka. Op 3 campers met toeristen na, staan hier alleen maar Kiwi’s. Complete families brengen hier de kerstvakantie door. Overal kerstverlichting en kerstbomen. We hebben vanuit de camper op de tweede rij uitzicht op het meer. Hoe mooi wil je het hebben. Nu alleen nog goed weer, want het is (voor het eerst) te koud om buiten te kunnen zitten.

1. Wiebina:
    19 december 2018
    Wat in moaie reis! Jim nimme ek sa lekker alles mei der. Alle waartypen, prachtige natoer en in protte yndrukken. It kin net oars of jim mat der folop fan genyte. Dikke tút fan ús hjir út it 'gewoane' Surhuzum. En in hiel moaie kryst tawinske! Miskien mat jim mei de tradysje mei gean en ek wat snieflokken op jim rút plakke ;-).
  2. Alicja:
    19 december 2018
    Leuke verhalen schrijven jullie!! Top om te lezen en om jaloers thuis te zitten 😘👌👌👌🎉🎊🎉🎊
  3. Alicja:
  4. Bothilde: