Donderdag 20 december, Rocky Mountain

20 december 2018 - Glendhu Bay, Nieuw-Zeeland

Koud. Het was nodig de kachel aan te zetten gisteravond. We doen het rustig aan vanochtend en warempel, de zon breekt door. We horen dat op deze camping slechts 5 families staan, de 5e generatie is er inmiddels, die de ruim 100 caravanplekken bezetten. Wat ze allemaal gemeen hebben is een boot. Wel gek om nu tussen caravans te staan in plaats van campers. Na de lunch willen we vertrekken als dat watertappunt niet hinderlijk achter onze camper had gestaan. Gelukkig zijn hier veel gepensioneerden die wel een handje willen helpen de leiding te repareren. Ondertussen stroomt de camping aardig onder. Mijn technische vaardigheden zijn niet nodig, dus wij mogen gaan. Ik beloof ze een biertje, dus ik verwacht dat ze het probleem hebben opgelost als we terugkomen. Het doel van vanmiddag is Rocky Mountain. Een wandeling van 3 uur. Het is er bewolkt, maar toch zweten we peentjes op het steile pad. Eenmaal boven hebben we een schitterend uitzicht over Lake Wanaka, het dorp en de omliggende bergen, waaronder Mount Aspiring die deels in de wolken zit. Best spannend hoe we onze plek op de camping weer zullen aantreffen. De oudjes hebben hun best gedaan, met de hulp van een loodgieter. Ze hebben geultjes gegraven, want de leiding heeft 3 uur lang doorgestroomd. Gelukkig is de afwatering richting het meer goed en de grond alweer droog bij aankomst. Ze hebben het biertje verdiend. Ook de campingbeheerder schuift aan. Best gezellig. Ze bedanken me voor het vertier en vermaak dat ik ze met mijn actie heb gegeven. Kan dus nog wel eens. We besluiten een derde nacht hier te boeken. ‘s Avonds komt er een auto met aanhanger aanrijden met Nederlands kenteken. Da’s gek. Het blijkt een groot gezin uit Tzummarum te zijn dat wereldwijd in de vakanties rondtrekt op zoek naar de beste plekken om te klimmen. De 4-WD zetten ze steeds op de boot naar een volgende locatie. Het wordt steeds drukker op de camping. Rond de kerst is alles vol. Daarom hebben we nu alvast een paar overnachtingen verderop gereserveerd. Tot nu toe konden we probleemloos overal terecht. Misschien moeten we nog meer vooruitplannen. Dat voelt een beetje als vrijheid loslaten. Maar even zien.

1. Klaske:
    20 december 2018
    Wat mooi allegear...prachtige foto's ek...fijn dat jim sa geniete (wy doche dat sa ek in bietsje mei)