Maandag 17 december, op naar de westkust

16 december 2018 - Ross, Nieuw-Zeeland

Een strakblauwe lucht. Lekker ontbijten in de warme ochtendzon. Een hondsbrutaal vinkje komt gewoon op tafel zitten en wil graag mee-eten. De reis gaat vandaag naar de westkust. Bestemming nog onbekend, we zien wel hoe ver we komen en hoe het weer daar is. De route gaat door bergachtig gebied, over de Lewis-pas met heul weinig verkeer. Werkelijk prachtig en daar werkt de zonovergoten dag natuurlijk aan mee. Op een mooi punt maken we nog een korte wandeling met besneeuwde bergtoppen als decor. Man, man, man wat is het hier mooi. Bijna bij de kust aangekomen zien we de wolken over de bergen komen aandrijven. Rianne heeft een camping aan het strand gevonden in Ross en daar koersen we op. Tegen 3 uur komen we daar aan en direct breekt de zon door. Na een lekkere homemade pie uit de lokale pub gaan we keihard relaxen aan het strand. Dat ligt toch maar liefst 20 meter lopen vanaf de camper. ‘s Avonds in bed vallen we in slaap bij het geluid van de beukende golven van de Tasmanzee. Wat weer een dag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl