Woensdag 5 december, camper ophalen en Cooks Beach

6 december 2018 - Cooks Beach, Nieuw-Zeeland

Een Uber-taxi brengt ons naar de camperverhuurder. Daar is het een drukte van belang. We krijgen een summiere uitleg en mogen daarna weg. Maar niet voordat we onze campervan nog even aan het stroom zetten, want de batterij is maar halfvol. Ons plan is op een freedom camping te overnachten en dat is een plek zonder voorzieningen en dus ook geen stroom. De wachttijd gebruiken we om onze koffers te legen. Het valt niet mee om voldoende ruimte te vinden voor al onze kleding en spullen. Helemaal niet als we daarna boodschappen doen en voor een paar dagen voorraad inslaan. Maar dan gaan we eindelijk op pad richting Coromandel. Het links rijden gaat goed, al is het echt wel apart. De camper is met zijn 7,2 meter ook een best een gevaarte. Nadat we een tijdje op de snelweg hebben gereden, komen we op een provinciale weg. Goed op de spiegels rijden, want echt breed is het hier niet. Het wordt heuvelachtiger en de wegen smaller en behoorlijk bochtig. In sommige bochten is het snelheidsadvies 25 km/h. En dan zijn er nog de bruggen: one way lane. Dat moet ook wennen. Daar moet je niet te snel op afrijden, zeker niet wanneer je geen voorrang hebt. Zo zijn er de nodige leermomenten deze middag. De route is prachtig: een bergachtig landschap met verschillende schakeringen groen van onder andere varens en palmen. Af en toe piept de knalblauwe zee al even tevoorschijn. We zijn pas om vijf uur op onze eindbestemming: Cooks Beach. Daar staan zo’n acht campers en meer plaats is er niet. We vragen of we dubbel mogen staan en dat is geen probleem. Gemoedelijke sfeer met allemaal twintigers om ons heen. Naast ons gaat een Deens stel staan. Leuke lui en leuke gesprekken. Het terrein grenst aan een kreek. Het is een paar honderd meter lopen als we bij de oceaan uitkomen. Wat is het hier mooi en lekker weer ook.

1. Klaske:
    8 december 2018