6 december Cathedral Cove en Hot Water Beach

6 december 2018 - Hot Water Beach, Nieuw-Zeeland

Na een niet al te beste eerste nacht in onze camper maken we ons klaar voor een bezoek aan de Cathedral Cove, een korte rit vanaf de freedom camping. Om deze plek te kunnen bezoeken zijn we afhankelijk van de getijden: alleen bij laagwater is het strand met de grotten toegankelijk. We rijden naar het parkeerterrein, waar een shuttlebus klaarstaat om ons naar het beginpunt te brengen. We lopen een prachtig, maar toeristisch geasfalteerd pad naar beneden met steeds adembenemende uitzichten op een fotogenieke felblauwe zee met allemaal fotogenieke eilandjes. Beneden aangekomen komen we op een bountystrand terecht, de zon schijnt, de lucht is blauw, het kan niet beter. We genieten van de geweldige uitzichten. Hoe snel het weer kan omslaan hier in Nieuw-Zeeland blijkt ook hier maar weer: opeens regent het pijpenstelen. We schuilen in de cave en als het droog is gaan we weer naar boven. Net op tijd in de camper, het gaat onweren en hagelen. We lunchen op de parkeerplaats en rijden dan verder naar Hot Water Beach. Hier bezoeken we de volgende toeristische trekpleister: als het eb is kun je een gat graven op het strand en je eigen warme bad creëren. Er zijn er meer op het idee gekomen, het strand is bezaaid met mensen. Lastig om een geschikte warme bron te vinden - niet te warm en niet te koud - maar uiteindelijk lukt het en liggen we in een warm zandbad. Persoonlijk vind ik deze attractie een beetje overgewaardeerd, maar het is leuk om al die mensen in de weer te zien met hun scheppen en handen.

Verder is het nog een beetje wennen aan het leven in de camper. Nu hebben wij nog niet eens de kleinste camper, maar toch is het een gehannes in de beperkte ruimte, vooral als het steeds regent. In de VS moesten we hier eerst ook aan wennen, na een paar dagen wisten we niet beter. Ook hebben we problemen met de tomtom. Deze was vanaf het begin al niet erg betrouwbaar, wilde soms niet aan en soms ook wel. Na twee keer contact met camperverhuurder Britz kunnen we morgen een ander exemplaar ophalen in Rotorua, onze volgende bestemming.

1. Jellie:
    6 december 2018
    Leuk hoor!! Mooie foto's ook!
  2. Titia:
    6 december 2018
    Zeker leuk om jullie verhalen te lezen!
    Heerlijk in het zonnetje! ☀️
  3. Klaske:
    8 december 2018
    Toch in bad, Rianne...gjin KNEIPP-tablet mei, tink? :)
  4. Netty Posthumus:
    8 december 2018
    Wat mooi jullie verhalen te lezen. Te grappig dat 7.2 meter lange camper wel wat krapjes is😂 Wat mooi allemaal. Net contact gehad met Eyso. Die rijdt rond met vriend in Toyata bus met regenboogkleuren op de voorkant. Kamperen ook op freespots. Wat een mooi avontuur. Blijf schrijven, wij blijven lezen!