Woensdag 12 december, overtocht naar het Zuidereiland

12 december 2018 - Motueka, Nieuw-Zeeland

We verlaten al vroeg het parkeerterrein middenin Wellington en vertrekken naar de veerboot voor de overtocht naar Picton. We sluiten aan in de al lange rij en na een check of onze gasfles dichtgedraaid zit mogen we de boot op rijden. Er is ons wifi beloofd op de boot, dus we waren van plan om alles even goed bij te werken en alle kranten te lezen, maar door de deining van de boot doet de wifi het nauwelijks. Paul kijkt Liverpool – Napoli, we lezen wat en staan op het dek terwijl we door de Marlborough Sounds varen, een prachtig, fjordachtig gebied. Het is mooi, droog weer en we genieten van de prachtige omgeving. Na 3,5 uur meert de bootaan in Picton en gaan we op weg naar het Abel Tasmanpark, een flinke rit eerst dor wijngaarden en later over bochtige en smalle wegen door een supergroen berglandschap. Aan het eind van de middag komen we bij een iSite aan het begin van het park aan. We willen een stuk van de Abel Tasman Track lopen en meer weten over hoe de watertaxi werkt. Dat is het enige gemotoriseerde vervoer hier, op de stranden kunnen geen auto’s komen. We komen het informatiecentrum weer uit met een kajak- en wandelcombinatietour met lunch. De kajak is de perfecte manier om dit gebied te verkennen, veel strandjes zijn niet eens op een andere manier bereikbaar. We overnachten op een hele fijne camping in het plaatsje Motueka, waar gelukkig nog geen sandflies zijn, maar in het Abel Tasman Park zijn ze erop beducht. Gelukkig hebben we vandaag muggenzalf gekocht.