Amsterdam - Hong Kong - Auckland

3 december 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Zaterdag 1 december
Om 8.00 uur staat taxi Bothilde voor de deur. Geweldig dat ze ons naar Schiphol wil brengen. Bij de gate staat er een taart voor ons klaar. Nou ja, niet alleen voor ons maar voor alle passagiers en vooral ook voor bobo’s en de pers. Het blijkt dat we met een gloednieuw toestel van Cathay Pacific vliegen, een Airbus 350-1000. Een primeur op Schiphol. Ook de vliegtuigspotters komen eropaf, zien we als we taxiën naar de startbaan.

Zondag 2 december
Na een vlucht van elf uur en minimaal drie films later komen we in de ochtend (plaatselijke tijd) aan in Hong Kong waar we snel richting airporthotel gaan. Na een half uurtje wachten mogen we in onze kamer en duiken we direct het bed in. Vierenhalf uur later staan we weer op, genieten we van de douche en haasten we ons naar het vliegveld waar we weer door de douane moeten. We hebben onze tijd maximaal benut, want het boarden is al begonnen als we bij de gate aankomen.

Maandag 3 december
Het tweede deel van de vliegreis duurt weer zo’n elf uur. En opnieuw lukt het slapen aan boord niet. Weer veel films dus. Het is maandagochtend 7.30 uur in Nieuw – Zeeland als we aankomen. Het is dan 19.30 uur zondagavond in Nederland. Een week voor vertrek kregen we goed nieuws van de Kiwi’s. We hadden een Airbnb geboekt in Auckland en ontvingen een berichtje dat een early check in mogelijk was. De taxi zet ons om 9.00 uur voor de deur uit en zoals beloofd lag de sleutel van onze studio onder de mat. We gaan direct onder de dekens, maar vreemd genoeg vallen we niet meteen in slaap. Na twee uur gaat de wekker. We willen namelijk zo snel mogelijk in het normale ritme hier komen. Maar om nu te zeggen dat we zijn opgeknapt van deze powernap … We praten wat met de landlady, een super aardige en gastvrije dame. We maken kennis met het kenmerkende klimaat. Het ene moment schijnt de zon fel en is het warm, het andere moment komt de regen met bakken uit de hemel. Het is hier groen en vochtig. In de tuin naast de studio groeien palmbomen en een bananenboom. Wat erg wennen is, is dat het verkeer hier links rijdt. Dat vergt zeker ook aandacht als je een straat oversteekt, komen we snel achter.

1. René Wijnstra:
    5 december 2018
    Top!
    Genieten en veel plezier!
    Groeten,
    René Wijnstra